Oldal: 58 / 60

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.21. 16:25
Szerző: Button
rdaneelolivaw írta: 2024.07.18. 14:05
Button írta: 2024.07.18. 09:14 de most tedd a szívedre a kezed
tényleg szebbnek találod a junior tramplit mint ezt a j gtc-t? XD
Egyik sem tetszik igazán. :)
Ha Alfát kéne választani akkor más modell kellene, Opelt meg elvből nem vennék. Maximum akkor ha valamelyik modellel sikerülne megfogniuk. :D
egyre kevésbé fog sikerülni, mert lassan engem sem sikerül.. pedig ha valaki, én elfogult vagyok
de ha csak 3 hengeres tramplik jönnek ki, akkor az nekem mindegy hogy alfa vagy opel
és amíg egy épkézláb astra is 16M kezdődik.. hát, az sem versenyképes..

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.23. 16:35
Szerző: Button
2020-2021-es leaf-ről vélemény / tapasztalat / rémhírsztori? XD
nagy akksisról érdekelne főleg (62kWh)

Bandee, megvan még az ioniq?

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.28. 08:55
Szerző: Bandee
Button írta: 2024.07.23. 16:35 2020-2021-es leaf-ről vélemény / tapasztalat / rémhírsztori? XD
nagy akksisról érdekelne főleg (62kWh)

Bandee, megvan még az ioniq?
Leaf-ről sok jót nem hallottam, olvass utána. Van valami a töltéssel és az akkuval. Anno azért nem vettük azt mert nem volt szimpatikus valami miatt

Nincs meg az Ioniq. Miután gariban megcsinálták azonnal eladtuk. Az ára plusz a támogatás kiad egy uj Dolphin-t, arra váltottuk ke de az még nincs meg. Én egy Seal- t vettem es nagyon szeretem, a mindennapokban azzal járok. A sim kártyával van valami baszódás most amúgy semmi baja es nagyon jo minőségű auto, az összeszerelés is. A kollégám Mazdajat veri ezen a teren bar az jobb hatast kelt azert. Ebben nem zörög semmi még Budapesten se.

Az Ioniq jó, de a kisebb akkus a megbízhatóbb amelyek mar régebbiek igy sok km-esek vannak. De jobban veszi a töltést es a csapagy probléma nem igen jelentkezik ami a 38-asnal igen. A 38-as hajlamos csapagyas lenni, az akkuja viszont patent tehát jo eséllyel azzal megy a roncstelepre. A csapagy javitas 600-800 ezer. Ha motort is cserélni kell 2-4 millio attol függően hol tudod beszerezni

Ha veszel, a rekuperációt vedd le es inkabb gurulj, a rekuperalas megterhelő mert polaritqs váltással hirtelen visszafelé forog legalábbis úgy tudom..

Elszántad magadat? Lezárod a pazarló mobilitást?:)

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.28. 10:21
Szerző: 4D4M
Button írta: 2024.07.23. 16:35 2020-2021-es leaf-ről vélemény / tapasztalat / rémhírsztori? XD
nagy akksisról érdekelne főleg (62kWh)

Bandee, megvan még az ioniq?
Azt hiszem nincs normális akksihűtése/fűtése, csak a menetszél általi, ami fokozott degradációt eredményez. Lehet, hogy az újakra ez már nem érvényes. A töltésnél a motor elektronikáját használják, ami eltérő a többi gyártó elgondolásától, amelyeknél dedikált töltő van.

A legnagyobb bánatomra arra jutottam, hogy amennyiben nem számít a kinézet, akkor >=94Ah i3 a best buy igásló. (Meg ha hátrulra nem akar az ember senkit ültetni.)

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.28. 12:44
Szerző: Bandee
4D4M írta: 2024.07.28. 10:21
Button írta: 2024.07.23. 16:35 2020-2021-es leaf-ről vélemény / tapasztalat / rémhírsztori? XD
nagy akksisról érdekelne főleg (62kWh)

Bandee, megvan még az ioniq?
A legnagyobb bánatomra arra jutottam, hogy amennyiben nem számít a kinézet, akkor >=94Ah i3 a best buy igásló. (Meg ha hátrulra nem akar az ember senkit ültetni.)
Az valóban jó választás, sajnos a párom nem szerette a hátsó ajtót, a gyerekek miatt nem ment bele. Îgy kimaradt. De jókat olvasni és hallani róla, csak abból is ki kell fogni.

Ha törik, az szívás a karbon miatt. Illetve drága rá a gumi mert nagyon speciális méret

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.28. 18:19
Szerző: Button
Bandee írta: 2024.07.28. 08:55
Button írta: 2024.07.23. 16:35 2020-2021-es leaf-ről vélemény / tapasztalat / rémhírsztori? XD
nagy akksisról érdekelne főleg (62kWh)

Bandee, megvan még az ioniq?
Leaf-ről sok jót nem hallottam, olvass utána. Van valami a töltéssel és az akkuval. Anno azért nem vettük azt mert nem volt szimpatikus valami miatt

Nincs meg az Ioniq. Miután gariban megcsinálták azonnal eladtuk. Az ára plusz a támogatás kiad egy uj Dolphin-t, arra váltottuk ke de az még nincs meg. Én egy Seal- t vettem es nagyon szeretem, a mindennapokban azzal járok. A sim kártyával van valami baszódás most amúgy semmi baja es nagyon jo minőségű auto, az összeszerelés is. A kollégám Mazdajat veri ezen a teren bar az jobb hatast kelt azert. Ebben nem zörög semmi még Budapesten se.

Az Ioniq jó, de a kisebb akkus a megbízhatóbb amelyek mar régebbiek igy sok km-esek vannak. De jobban veszi a töltést es a csapagy probléma nem igen jelentkezik ami a 38-asnal igen. A 38-as hajlamos csapagyas lenni, az akkuja viszont patent tehát jo eséllyel azzal megy a roncstelepre. A csapagy javitas 600-800 ezer. Ha motort is cserélni kell 2-4 millio attol függően hol tudod beszerezni

Ha veszel, a rekuperációt vedd le es inkabb gurulj, a rekuperalas megterhelő mert polaritqs váltással hirtelen visszafelé forog legalábbis úgy tudom..

Elszántad magadat? Lezárod a pazarló mobilitást?:)
Több egymás utáni DC töltést nem bír, akkor túlmelegszik.
AC-val ilyen gond nincs, ott ugyan más van, 11kW-ot nem tud már, csak 7,4-et.. és ráadásul azt is 1 fázis 32A-ról..
Ha meg csak 3x16A van (mint pl nekem), akkor abból is csak 1 fázist tud használni, ezesetben már csak 3,7kW-ról beszélünk amit kiszámolni is rossz mennyi idő :)

Gratula, a Seal még nekem is tetszik, biztos, hogy jó is.

Elszánni nem tudom magam amíg én nem kapok állami támogatást. Addig nézegetni tudok, vagy esetleg pár éveset venni. Nem fogok 4 millióval többet kifizetni ugyanazért.
Ha nagyon nem történik semmi akkor maximum veszek valami dízelt, aztán húzzák magukra az akkugyárakat..
Továbbra sem értem magánszemély miért van kizárva, ráadásul a keret sem nagyon fogy már..
(illetve de, azt hiszem sajnos értem, bár annyira nem értek a pénzügyi ügyeskedéshez)
Utánanéztem kicsit, 2021 előtt bejegyzett vállalkozás kell, tehát az sem működik, hogy most hirtelen összeütök valamit..

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.28. 18:29
Szerző: Bandee
Button írta: 2024.07.28. 18:19
Bandee írta: 2024.07.28. 08:55
Button írta: 2024.07.23. 16:35 2020-2021-es leaf-ről vélemény / tapasztalat / rémhírsztori? XD
nagy akksisról érdekelne főleg (62kWh)

Bandee, megvan még az ioniq?
Leaf-ről sok jót nem hallottam, olvass utána. Van valami a töltéssel és az akkuval. Anno azért nem vettük azt mert nem volt szimpatikus valami miatt

Nincs meg az Ioniq. Miután gariban megcsinálták azonnal eladtuk. Az ára plusz a támogatás kiad egy uj Dolphin-t, arra váltottuk ke de az még nincs meg. Én egy Seal- t vettem es nagyon szeretem, a mindennapokban azzal járok. A sim kártyával van valami baszódás most amúgy semmi baja es nagyon jo minőségű auto, az összeszerelés is. A kollégám Mazdajat veri ezen a teren bar az jobb hatast kelt azert. Ebben nem zörög semmi még Budapesten se.

Az Ioniq jó, de a kisebb akkus a megbízhatóbb amelyek mar régebbiek igy sok km-esek vannak. De jobban veszi a töltést es a csapagy probléma nem igen jelentkezik ami a 38-asnal igen. A 38-as hajlamos csapagyas lenni, az akkuja viszont patent tehát jo eséllyel azzal megy a roncstelepre. A csapagy javitas 600-800 ezer. Ha motort is cserélni kell 2-4 millio attol függően hol tudod beszerezni

Ha veszel, a rekuperációt vedd le es inkabb gurulj, a rekuperalas megterhelő mert polaritqs váltással hirtelen visszafelé forog legalábbis úgy tudom..

Elszántad magadat? Lezárod a pazarló mobilitást?:)
Több egymás utáni DC töltést nem bír, akkor túlmelegszik.
AC-val ilyen gond nincs, ott ugyan más van, 11kW-ot nem tud már, csak 7,4-et.. és ráadásul azt is 1 fázis 32A-ról..
Ha meg csak 3x16A van (mint pl nekem), akkor abból is csak 1 fázist tud használni, ezesetben már csak 3,7kW-ról beszélünk amit kiszámolni is rossz mennyi idő :)

Gratula, a Seal még nekem is tetszik, biztos, hogy jó is.

Elszánni nem tudom magam amíg én nem kapok állami támogatást. Addig nézegetni tudok, vagy esetleg pár éveset venni. Nem fogok 4 millióval többet kifizetni ugyanazért.
Ha nagyon nem történik semmi akkor maximum veszek valami dízelt, aztán húzzák magukra az akkugyárakat..
Továbbra sem értem magánszemély miért van kizárva, ráadásul a keret sem nagyon fogy már..
(illetve de, azt hiszem sajnos értem, bár annyira nem értek a pénzügyi ügyeskedéshez)
Utánanéztem kicsit, 2021 előtt bejegyzett vállalkozás kell, tehát az sem működik, hogy most hirtelen összeütök valamit..
Ez unios penz, Mo. Még csak most kezdte lehivni es szerintem az is unios szabaly, hogy kik kaphatjak.
Az állam jól jár ezzel mert az Áfa-t azonnal lenyelik, de a támogatást nem ők adják. Mert lízing plusz támogatás együtt nem megy, vagy ez vagy az. Ki kell számolni, szerintem 10-12 millio között van a fordulópont, ahonnan már nem éri meg a támogatás, jobb a lízing mert akkor min. a fele Afa-t vissza tudod kerni (a maradvanyerteken levot nem) de vannak akik az egésszel is megpróbálják. Lízingnél pedig nem kell azonnal kifizetni a vételárat most már annyira nem magas a kamat rá.

Lesz magánszemélyeknek is valami tudtommal

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.29. 08:17
Szerző: rdaneelolivaw
Bandee írta: 2024.07.28. 08:55 Elszántad magadat? Lezárod a pazarló mobilitást?:)
XD
4,4 liter / 100 km.
"Sok, Dani sok..."
XD

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.29. 10:18
Szerző: 4D4M
Button írta: 2024.07.28. 18:19 Több egymás utáni DC töltést nem bír, akkor túlmelegszik.
AC-val ilyen gond nincs, ott ugyan más van, 11kW-ot nem tud már, csak 7,4-et.. és ráadásul azt is 1 fázis 32A-ról..
Ha meg csak 3x16A van (mint pl nekem), akkor abból is csak 1 fázist tud használni, ezesetben már csak 3,7kW-ról beszélünk amit kiszámolni is rossz mennyi idő :)
Nálam is a 3x16A egy fő szempont. Az ioniq-nak talán ez volt a fő hátránya a 3×16-os töltővel rendelkezőkkel szemben. (Ezért is az i3)

Ha csak nem fűrésztelepet üzemeltetsz, akkor átvariálhatod a fázisok elosztását is, amiért még nem kell hozzányúlni a hálózathoz(esetleg a ház belső elosztójában) és nem kell bővítést csengetni a szolgáltatónak. (Tehát pl 32-10-6, de a terhelés megosztós töltőkkel is sok mindent el lehet érni)
Bandee írta: 2024.07.28. 12:44 Az valóban jó választás, sajnos a párom nem szerette a hátsó ajtót, a gyerekek miatt nem ment bele. Îgy kimaradt. De jókat olvasni és hallani róla, csak abból is ki kell fogni.

Ha törik, az szívás a karbon miatt. Illetve drága rá a gumi mert nagyon speciális méret
Gyakorlatilag az új autókon nem lehet olyan pontot eltalálni, ami ne lenne szívás, de tény, hogy a karbon nem segített ezen. Cserébe a műanyag külsőburkolatot egyszerű lecserélni (:

Ezen kívül még a klímakompresszorára kell még odafigyelni, és szétrohadni csak a féktárcsa fog rajta.
gyerekek
Lemaradtam valamiről?

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.29. 11:40
Szerző: Bandee
4D4M írta: 2024.07.29. 10:18
Button írta: 2024.07.28. 18:19 Több egymás utáni DC töltést nem bír, akkor túlmelegszik.
AC-val ilyen gond nincs, ott ugyan más van, 11kW-ot nem tud már, csak 7,4-et.. és ráadásul azt is 1 fázis 32A-ról..
Ha meg csak 3x16A van (mint pl nekem), akkor abból is csak 1 fázist tud használni, ezesetben már csak 3,7kW-ról beszélünk amit kiszámolni is rossz mennyi idő :)
Nálam is a 3x16A egy fő szempont. Az ioniq-nak talán ez volt a fő hátránya a 3×16-os töltővel rendelkezőkkel szemben. (Ezért is az i3)

Ha csak nem fűrésztelepet üzemeltetsz, akkor átvariálhatod a fázisok elosztását is, amiért még nem kell hozzányúlni a hálózathoz(esetleg a ház belső elosztójában) és nem kell bővítést csengetni a szolgáltatónak. (Tehát pl 32-10-6, de a terhelés megosztós töltőkkel is sok mindent el lehet érni)
Bandee írta: 2024.07.28. 12:44 Az valóban jó választás, sajnos a párom nem szerette a hátsó ajtót, a gyerekek miatt nem ment bele. Îgy kimaradt. De jókat olvasni és hallani róla, csak abból is ki kell fogni.

Ha törik, az szívás a karbon miatt. Illetve drága rá a gumi mert nagyon speciális méret
gyerekek
Lemaradtam valamiről?
Ezek szerint le mert 5 éve ketten vannak:) Panna és Szonja a két lány. 5 és 8 évesek

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.07.29. 11:55
Szerző: 4D4M
Bandee írta: 2024.07.29. 11:40 Ezek szerint le mert 5 éve ketten vannak:) Panna és Szonja a két lány. 5 és 8 évesek
Ok ok, bocsánat akkor valószínűleg user error lehet (: Az első kislányod bejelentésére emlékeztem csak valamiért.

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.08.05. 22:13
Szerző: Button
rdaneelolivaw írta: 2024.07.29. 08:17
Bandee írta: 2024.07.28. 08:55 Elszántad magadat? Lezárod a pazarló mobilitást?:)
XD
4,4 liter / 100 km.
"Sok, Dani sok..."
XD
vannak dolgok, amin nem tudsz túllépni Dani XD
amúgy is, számolj már kW-ban XD

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.08.05. 22:15
Szerző: Button
amúgy kaptam egy jó ajánlatot
golf
4henger (!)
kézi váltó (!)
örlődök :D
lehet utolsó lehetőség..

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.08.06. 10:10
Szerző: rdaneelolivaw
Button írta: 2024.08.05. 22:15 amúgy kaptam egy jó ajánlatot
golf
4henger (!)
kézi váltó (!)
örlődök :D
lehet utolsó lehetőség..
Ilyet OPC-Astrában is találsz.
Jah az 290 ló... sokat fogyaszt. XD

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.08.06. 19:36
Szerző: Button
rdaneelolivaw írta: 2024.08.06. 10:10
Button írta: 2024.08.05. 22:15 amúgy kaptam egy jó ajánlatot
golf
4henger (!)
kézi váltó (!)
örlődök :D
lehet utolsó lehetőség..
Ilyet OPC-Astrában is találsz.
Jah az 290 ló... sokat fogyaszt. XD
Dani, ezt engedd el már légyszi :wink_icon:
6,5 alatt nekem okés :D

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.08.06. 19:57
Szerző: Bandee
Button írta: 2024.08.05. 22:15 amúgy kaptam egy jó ajánlatot
golf
4henger (!)
kézi váltó (!)
örlődök :D
lehet utolsó lehetőség..
Rezttenetesen unalmas autó, nekem volt. Unod majd mire hazaérsz vele.,

10 szavazatom van 10- ből az OPC Astrára :) :D

Kép

8 litert fog enni. Ha kicsit megkergeted akkor 10 ha nagyon akkor 12-14. És akkor mi van? Semmi. Mész évi 10 ezret? Örömmel fogsz beleülni minden alkalommal. A VW-t meg majd mindig érzed, hogy kényszerből vetted.
EZ a J Astra szép, GOLF szép soha nem volt, talán csak a IV. a maga idejében, főleg a sport.

De ha VW Golf lesz, akkor az egy logikus és biztonsági döntés., az is érthető. ;)

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.08.06. 21:24
Szerző: trutya
Button írta: 2024.08.05. 22:15 amúgy kaptam egy jó ajánlatot
golf
4henger (!)
kézi váltó (!)
örlődök :D
lehet utolsó lehetőség..
vegyél egy Type-R-t Balázs.
(aztán majd szólj, hadd mehessek vele egy kört én is :D )
a kézi váltó tuti jobb, mint az Opelé ;)

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.08.17. 02:39
Szerző: trutya
na, ez egy vagány Lambo! nincs túlbuzizva a forma, lapos, agresszív kavics, kicsit mint a Countach újrafeldolgozása. tetszik :)
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/ ... v8-hibrid/
Kép

Kép

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.08.18. 15:06
Szerző: Button
trutya írta: 2024.08.17. 02:39 na, ez egy vagány Lambo! nincs túlbuzizva a forma, lapos, agresszív kavics, kicsit mint a Countach újrafeldolgozása. tetszik :)
jah, tegnap néztem, miféle csodákkal van tele a címlap..
sehol egy elérhető verda teszt csak ezek a 100 milkás kocsik.. őszinte leszek.. nekem egyik kutya másik eb.. és mert sose nem lesz esélyem egyikre sem..
nekem többet ér egy astra/golf akár mg vagy byd teszt.. mert az esetleg valamikor, de az ember ezekkel mit kezd.. XD

tényleg Dani, van újonnan tipo 1,6MJet 7,7M.. lényegében brutálisan olcsó.. vélemény? :D

Re: Autós topik

Elküldve: 2024.08.19. 19:09
Szerző: rdaneelolivaw
Button írta: 2024.08.18. 15:06 tényleg Dani, van újonnan tipo 1,6MJet 7,7M.. lényegében brutálisan olcsó.. vélemény? :D
Kiforrott dízelmotor, megfelelő az ereje is a kocsihoz.
Nekem ingerszegény ez az autó, de ez téged sose szokott zavarni. :D
Beltér sem néz ki vészesen, mondhatni kinézetre jó - de nem tudom milyenek a felhasznált anyagok.

Persze ezerszer inkább egy ilyen mint egy germán taliga.
(ennek persze nincs értelme már, mert nincs sok konszern)
Pl. az Opel és a Fiat is Stellantis. Meg az Alfa is...

Én a helyedben venném az OPC Astrát a 290 lóval full kékben, (Astra J)
4-5 millióért vannak példányok, többnyire 10-12 éves verdák. Nem fiatalok de ha azt nézed, hogy ezeket inkább fanok vették, talán volt karbantartás is. :)

Rövid az élet ahhoz, hogy szarokban üljünk.
Persze kérdés mi a jó? Van akinek az X8, van akinek a Lambo, van aki 300 lovas alsó-közepesre veret, és van aki 4 literes fogyira ejakulál. :D