9_46_20 írta: ↑2024.02.10. 20:05
trutya írta: ↑2024.02.10. 13:42
9_46_20 írta: ↑2024.02.10. 11:09
Nyilván igen, csak mondjuk nem emlékszem hogy egy éve is láttam volna ekkora szórásokat.
nagy a különbség a benzin/dízelek között, nem tudom, az is ugyanaz volt-e?
meg egy esedékes részecskeszűrő/kettőstömegű csere előtt álló kocsit gondolom megpróbálnak olcsóbbért elsózni. vagy lehetett balesetes... ezer dolog lehet.
szerintem eddig is volt 30-40% szórás ugyanolyan autók között, bár nem feltétlen azonos futásteljesítménnyel. az is igaz, hogy én nem a pár éves kocsikat szoktam nézegetni
Nem tudom, nekem új volt ez a szórás.
AZért mert nagy átalakulásban van a piac, hamar estek az árak , akik 2-3 éve vettek autót azok próbálnak még árában szabadulni tőle, még nem látták be, hogy nem megy. Meg nyilván vannak szarok és jobb példányok.
Főleg szerintem elektromos fronton van káosz, mert a Tesla áresése vitt magával mindent plusz özönlenek a kínai termékek.. A BYD több garanciát ad mint a többiek
Nevetséges, és egyben elgondolkodtató.
Egyébként megint az van, hogy kitaláltak valamit de nem tették mögé azokat a dolgokat, amik kellenének, hogy az embereknek legyen kedve vásárolni pl. elektromos autót. A saját példámon látom, hogy szopó az egész.
Vegyünk egy példát, hogy veszel egy elektromos autót 20 millióért, azért már kapni valami értelmesebbet. Az AUdi E Tron-t ami nagyon tetszik, fel se hozom mert az 50-60 millió. Szóval megveszed 20-ért, simán lehet, hogy 4-5 év múlva 5 milliót fog érni vagy annyit se, garancia már nem lesz. Egy átlag felhasználó max. 1 milliót spórol egy ilyennel évente (ideális esetben, napelemmel, szaldóval), tehát ott áll, hogy 5 évvel később 20- ból lett mondjuk 5 millió, spórolt 5 milliót de eladhatatlan a termék. Ki fogja ezt megvenni, ha egy motor 4-5 millió bele (az Audiba gondolom több), az akku szintén, a lámpái 1-1 millió elől, tele elektronikával stb. Ez mind rád fog szakadni, a Vevő inkább vesz akkor újat. Ez az autó majd megy a szemétbe? Csilliárdnyi gyártási CO2 kibocsátás után?
Csak úgy működne az egész, ha rendes garanciavállalást kényszerítenének ki a gyártóktól, min. mondjuk 10 évet. Ne félj akkor az Ioniq cseremotorban sosem romló csapágy lenne, nem ugyanez a szemét ami most van.. Szóval baromság az egész, nem éri meg. Ez nem jó senkinek a gyárakon kívül.
Más
Kollégám rendelt egy Mazda XC60-at a héten, voltam vele a szalonban. A kezdeti szériák kormánymű hibákkal jöttek ki, az oldalablakon befúj a szél, a váltó kattog, állandó szoftverfrissítés. De már megnyugtattak minket, ez jó lesz. 21,5 millió. AZ ajtó úgy csukódik, mint egy Wartburg Tourist ajtaja. A tetőtablak körüli kárpit lötyög. Az ülésben lévő csík félre van varrva. Kíváncsi leszek mi lesz vele használat közben.
Van ott Subaru is, Outback, arra 8 év korlátozásmentes gari van, az egy jó ajánlat és az egy jobb termék, megnéztem. Abba meg a buzi EU-s szabvány miatt szívó 2.5 boxer van, szerintem az én régi autóm fajta motor turbo nélkül. 10 sec 0-100, kell a fasznak ilyen. De egy jó ajánlat annak aki ezt bírja., Ültem ott még 1-2 autóban, nézegettem. Szörnyű. Visszaültem a 11 éves Roverbe, kenterbe veri az összeset, az új XC60-at is
Szerintem nem járunk jó úton..