FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Az aktuális szezon kibeszélője.

Mi lesz a futamon? (Értelem szerűen a páros kérdésekre EGY tipp jöjjön!)

A Red Bull visszatér az élre
5
20%
Tovább tart a Red Bull "vergődése"
1
4%
A Ferrari továbbra is szárnyal
1
4%
A Ferrari visszaesik
4
16%
A Mercedes ismét győzelemre lesz esélyes
1
4%
A Mercedes közelében nem lesz a győzelemnek
3
12%
A McLaren ismét nagyon erős lesz
6
24%
A McLaren sehol nem lesz
1
4%
A fentieken kívül szerez valaki dobogót
1
4%
A fentieken kívül más nem lesz dobogón
2
8%
 
Szavazatok száma: 25

Avatar
Lancelot
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 422
Csatlakozott: 2022.12.14. 17:29
Tartózkodási hely: Pápua City
Ez vagyok: morfondírozó

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: Lancelot »

Pár gondolat a mai futamról:

A rajtnál nagyon szurkoltam a két papayának, még akkor is, tudtam, hogy a holland alatt mezőnyverő járgány van. De majdnem megszívta. Miközben Piastrit próbálta a falra paszírozni Norris majdnem meglepte. Sajnos ez Oscarnak egy pozíció vesztést eredményezett. Aztán ettől kezdve a holland teljesen közömbös volt, mint csinál a pályán számomra.

Kurvára dühös voltam Perezre. Hamiltont kiterelte a fűre, miközben neki is ment. Kész csoda, hogy most nem a vétlen szívta meg jobban. Megérdelemte, hogy ki kellett állnia. Sajnos azért Lewis járgánya is sérült ezért csúszott ki a hajtűben is többek között, mikor Russel üldözte.
Ja nem jöttek volna nekem az elején, talán a negyedik helyért is harcolhattunk volna,.... A rajtnál megsérült egy kicsit az első szárnyam, de inkább az első kerekemet ütötték meg. Hirtelen blokkolgattam a jobb elsőt, amit egész hétvégén nem csináltam. Szerintem egy kicsit eltolódott az egyensúly. ... „Eleve nem kellett volna abba a helyzetbe kerülnöm, de mint mondtam, valamit összeszedtem jobb elöl, és az eleje csúszott, főleg az utolsó kanyarban és a kilencesben, és a hajtűben sem fordult. Egész hétvégén jó voltam a hajtűben, erre most fordultam, és semmi sem történt. Mindenképpen gondom volt az egyensúllyal. – fogalmazott a hétszeres világbajnok.
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2023/09 ... ritizalja

A két mercis "találkozásairól" nekem is megvan természetesen a véleményem. Nyilván nem fog tetszeni azoknak, akik általában Hamiltont fikázzák, de...

Az első előzés a sikánnál Russel részéről teljesen rendben volt. Megszerezte csatában a pozíciót. Talán csak annyit tennék hozzá, hogy ha okosabb, akkor az egyes kanyarban előz DRS-el mert akkor Lewis-nak esélye sem lett volna visszaszerezni a pozíciót. Viszont az is tetszett Lewis-tól természetesen. :)

Aztán jött a kicsúszás a hajtűnél, amiiről az előbb szó volt. Ez lehetőséget adott Russelnek értelemszerűen a támadásra. Ja-ja, leterelte Russelt Lewis valóban a pályáról. Ezt lehet szemétségnek is tekinteni nyilván, de ha igaz, amit az autója sérüléséről említett, akkor ebben lehet részben vétlenség is. Hiszen egyszerűen nem úgy fordult, ahogy szerette volna. ( https://hu.motorsport.com/f1/news/lewis ... /10524890/ )

A harmadik "találkozásuk" a végén volt. Szemmel láthatóan gyorsabb volt, mint Russel. Mögötte pedig érkezett Sainz. Tehát nyilván menekülnie kellett előre. A jóval használtabb gumikor Russel feltartotta, és ezzel azt kockáztatta, hogy Sainz mindkettőjüket hamarosan levadássza. A Ferrari közelít a Mercedesre. Ha Russel valóban már cak a csapatbajnokságot nézi, ahogy nyilatkozta ( https://formula.hu/f1/2023/09/24/russ ... ncentralok ), akkor el kellett volna engednie Hamilton minden utasítás nélkül. Így viszont magukra húzta Sainzot, és mire hajlandó volt végre utasításra elengedni Hamiltont, akkorra már ott lihegett mindkettőjük nyakában a spanyol. Aztán jött a következő idióta csapatutasítás Hamiltonnak, hogy adjon DRS-t Russelnek. Ezzel tulajdonképpen megbéklyózták és kiszolgáltatták a Ferrarisnak. Hiszen ahogy várható volt, a jóval frissebb gumikon azonnal lenyomta Russelt és már ott is volt Hamilton nyakán. ( https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2023/09 ... kritizalja ) Na mindegy, meglett a pozíció a végére, de alig. Így tehát előnyösebben zárta a Mercedes a futamot a Ferrarival szemben mégis. De ha Russel tovább tartotta volna fel Hamiltont, akkor nem ez lett volna a helyzet.

Talán, ha nincs ez a feltartás, akkor Leclercet is utolérhette volna Lewis. A végén ugyanis közte és a monakói között mindössze 5,3 mp. volt. És bizonyítja álláspontomat si is, hogy Russel viszont 7,5 mp-es hátrányban futott be Sainz mögött. (Bár nyilván miután meglőzték, már nem nyomta úgy neki, csak haza akarta hozni az autót.)

A Mercedes autója ugyanakkor valóban egy gané, és teljesen igaza van Lewis-nak: https://hu.motorsport.com/f1/news/hami ... 10524716/

A kontrasztot egértelműen a McLaren jelenti. Csak gratulálni tudok ismét a csapatnak azért a fantasztikus felzárkózásért a Red Bullra, amit idén tettek. De természetesen a pilótáik is minden elismerést megérdemelnek. Bocsánat, hogy kicsit többet foglalkozok Oscarral, de engem egyszerűen lenyűgöz a srác. Érett, okos, számíthat rá a csapat. Ezt bebizonyította akkor is, mikor zokszó nélkül teljesítette a csapatutasítást. ( https://formula.hu/f1/2023/09/24/brown- ... rzodeserol ) Nagyon sajnálom, hogy nem tudott csapattársa előtt végezni. De természetesen nagyon örülök az első pódiumának is. Jönni fognak azok az eredmények, győztes alkat. Majd a saját topijába beteszek ezzel kapcsolatban valamit.

Aztán irmét jöjjön a kontraszt. A két lúzer: Perez és Sargeant. Előbbit két lábban rúgnám ki a Red Bulltól, utábbit meg az F1-ből. Perez csaknem tönkretette Hamilton versenyét, Magnussenét pedig abszolúte. Esett-kelt a pályán, mint egy közveszélyes idióta. Nincs helye egy élcsapatnál. Semmit nem tesz hozzá a csapatmunkához. Sargeant "teljesítménye" pedig egyszerűen minősíthetetlen. Ha ez a lúzer jövőre is az F1-ben lesz az a világ szégyene lesz. Még pocsékabb, mint Stroll. De utóbbi nyilván védett az apja miatt.

Nagyon sajnálom,, hogy Lawson éppen csak lemaradt az újabb pontszerzésről, ám azt örömmel konstatáltam, hogy csapattársa előtt tudott végezni. :)

Nagyjából ezek voltak fontosak számomra a mai napon.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lancelot 2023.09.25. 14:05-kor.
"Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?" (Twin Lannister, Trónok Harca)
Nigel Hill
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 723
Csatlakozott: 2022.12.12. 18:00
Ez vagyok: Elvetemült Szurkoló és szagért

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill »

Lancelot írta: 2023.09.24. 13:49 ....

Aztán jött a kicsúszás a hajtűnél, amiiről az előbb szó volt. Ez lehetőséget adott Russelnek értelemszerűen a támadásra. Ja-ja, leterelte Russelt Lewis valóban a pályáról. Ezt lehet szemétségnek is tekinteni nyilván, de ha igaz, amit az autója sérüléséről említett, akkor ebben lehet részben vétlenség is. Hiszen egyszerűen nem úgy fordult, ahogy szerette volna. ( https://hu.motorsport.com/f1/news/lewis ... /10524890/ )

A logikád szerint, ha a nagy csapatjátékos Hamilton annyira sérült autóval kellett menjen, akkor miért tartotta fel Russell t és nem engedte el magától. :unknown_icon:
keF1r
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 528
Csatlakozott: 2022.12.17. 17:41

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: keF1r »

Lancelot írta: 2023.09.24. 13:49 Pár gondolat a mai futamról:

A rajtnál nagyon szurkoltam a két papayának, még akkor is, tudtam, hogy a holland alatt mezőnyverő járgány van. De majdnem megszívta. Miközben Piastrit próbálta a falra paszírozni Norris majdnem meglepte. Sajnos ez Oscarnak egy pozíció vesztést eredményezett. Aztán ettől kezdve a holland teljesen közömbös volt, mint csinál a pályán számomra.

Kurvára dühös voltam Perezre. Hamilton kiterelte a fűre, miközben neki is ment. Kész csoda, hogy most nem a vétlen szívta meg jobban. Megérdelemte, hogy ki kellett állnia. Sajnos azért Lewis járgánya is sérült ezért csúszott ki a hajtűben is többek között, mikor Russel üldözte.
Ja nem jöttek volna nekem az elején, talán a negyedik helyért is harcolhattunk volna,.... A rajtnál megsérült egy kicsit az első szárnyam, de inkább az első kerekemet ütötték meg. Hirtelen blokkolgattam a jobb elsőt, amit egész hétvégén nem csináltam. Szerintem egy kicsit eltolódott az egyensúly. ... „Eleve nem kellett volna abba a helyzetbe kerülnöm, de mint mondtam, valamit összeszedtem jobb elöl, és az eleje csúszott, főleg az utolsó kanyarban és a kilencesben, és a hajtűben sem fordult. Egész hétvégén jó voltam a hajtűben, erre most fordultam, és semmi sem történt. Mindenképpen gondom volt az egyensúllyal. – fogalmazott a hétszeres világbajnok.
https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2023/09 ... ritizalja

A két mercis "találkozásairól" nekem is megvan természetesen a véleményem. Nyilván nem fog tetszeni azoknak, akik általában Hamiltont fikázzák, de...

Az első előzés a sikánnál Russel részéről teljesen rendben volt. Megszerezte csatában a pozíciót. Talán csak annyit tennék hozzá, hogy ha okosabb, akkor az egyes kanyarban előz DRS-el mert akkor Lewis-nak esélye sem lett volna visszaszerezni a pozíciót. Viszont az is tetszett Lewis-tól természetesen. :)

Aztán jött a kicsúszás a hajtűnél, amiiről az előbb szó volt. Ez lehetőséget adott Russelnek értelemszerűen a támadásra. Ja-ja, leterelte Russelt Lewis valóban a pályáról. Ezt lehet szemétségnek is tekinteni nyilván, de ha igaz, amit az autója sérüléséről említett, akkor ebben lehet részben vétlenség is. Hiszen egyszerűen nem úgy fordult, ahogy szerette volna. ( https://hu.motorsport.com/f1/news/lewis ... /10524890/ )

A harmadik "találkozásuk" a végén volt. Szemmel láthatóan gyorsabb volt, mint Russel. Mögötte pedig érkezett Sainz. Tehát nyilván menekülnie kellett előre. A jóval használtabb gumikor Russel feltartotta, és ezzel azt kockáztatta, hogy Sainz mindkettőjüket hamarosan levadássza. A Ferrari közelít a Mercedesre. Ha Russel valóban már cak a csapatbajnokságot nézi, ahogy nyilatkozta ( https://formula.hu/f1/2023/09/24/russ ... ncentralok ), akkor el kellett volna engednie Hamilton minden utasítás nélkül. Így viszont magukra húzta Sainzot, és mire hajlandó volt végre utasításra elengedni Hamiltont, akkorra már ott lihegett mindkettőjük nyakában a spanyol. Aztán jött a következő idióta csapatutasítás Hamiltonnak, hogy adjon DRS-t Russelnek. Ezzel tulajdonképpen megbéklyózták és kiszolgáltatták a Ferrarisnak. Hiszen ahogy várható volt, a jóval frissebb gumikon azonnal lenyomta Russelt és már ott is volt Hamilton nyakán. ( https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2023/09 ... kritizalja ) Na mindegy, meglett a pozíció a végére, de alig. Így tehát előnyösebben zárta a Mercedes a futamot a Ferrarival szemben mégis. De ha Russel tovább tartotta volna fel Hamiltont, akkor nem ez lett volna a helyzet.

Talán, ha nincs ez a feltartás, akkor Leclercet is utolérhette volna Lewis. A végén ugyanis közte és a monakói között mindössze 5,3 mp. volt. És bizonyítja álláspontomat si is, hogy Russel viszont 7,5 mp-es hátrányban futott be Sainz mögött. (Bár nyilván miután meglőzték, már nem nyomta úgy neki, csak haza akarta hozni az autót.)

A Mercedes autója ugyanakkor valóban egy gané, és teljesen igaza van Lewis-nak: https://hu.motorsport.com/f1/news/hami ... 10524716/

A kontrasztot egértelműen a McLaren jelenti. Csak gratulálni tudok ismét a csapatnak azért a fantasztikus felzárkózásért a Red Bullra, amit idén tettek. De természetesen a pilótáik is minden elismerést megérdemelnek. Bocsánat, hogy kicsit többet foglalkozok Oscarral, de engem egyszerűen lenyűgöz a srác. Érett, okos, számíthat rá a csapat. Ezt bebizonyította akkor is, mikor zokszó nélkül teljesítette a csapatutasítást. ( https://formula.hu/f1/2023/09/24/brown- ... rzodeserol ) Nagyon sajnálom, hogy nem tudott csapattársa előtt végezni. De természetesen nagyon örülök az első pódiumának is. Jönni fognak azok az eredmények, győztes alkat. Majd a saját topijába beteszek ezzel kapcsolatban valamit.

Aztán irmét jöjjön a kontraszt. A két lúzer: Perez és Sargeant. Előbbit két lábban rúgnám ki a Red Bulltól, utábbit meg az F1-ből. Perez csaknem tönkretette Hamilton versenyét, Magnussenét pedig abszolúte. Esett-kelt a pályán, mint egy közveszélyes idióta. Nincs helye egy élcsapatnál. Semmit nem tesz hozzá a csapatmunkához. Sargeant "teljesítménye" pedig egyszerűen minősíthetetlen. Ha ez a lúzer jövőre is az F1-ben lesz az a világ szégyene lesz. Még pocsékabb, mint Stroll. De utóbbi nyilván védett az apja miatt.

Nagyon sajnálom,, hogy Lawson éppen csak lemaradt az újabb pontszerzésről, ám azt örömmel konstatáltam, hogy csapattársa előtt tudott végezni. :)

Nagyjából ezek voltak fontosak számomra a mai napon.
Összefoglalva az összefoglalódat...

Dögöljön meg tappen és az autója...szerecsen az isten...

Év végére mindenki lemásolta a red bullt...ez a Mekinek sikerült a legjobban...igy egy igazi versenypályán 6 tizedet kapnak csak a modelljüktől...szép teljesítmény...a többiekről nem is beszélve...

Elég lett volna ennyit irnod.
Avatar
Morpheus
F1-es versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 2882
Csatlakozott: 2022.12.11. 00:03
Tartózkodási hely: Pásztó
Ez vagyok: Keresztény magyar

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: Morpheus »

Kefir tudod, ugye hogy kibaszott pikkírt vagy.
XD
Ha a Te kedvenced dominálna, nem sírdogálnál a változásért az tuti.
A másolásról csak annyit, mindenki másol mindenkit. Még az RB is. Persze a leggyakrabban autó az etalon. A McLaren is átépítette az autóját az RB konfigurációra támaszkodva. Azonban vannak csapatok akik milliméterrel pontosan másolják az aktuális VB konstrukciót, emlékszel ugye?
Talán sire Jackie Stewart mondta anno: rakj fel egy seprűnyelet a kocsidra, a következő futamon minden rivális autón is lesz.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
keF1r
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 528
Csatlakozott: 2022.12.17. 17:41

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: keF1r »

Morpheus írta: 2023.09.24. 15:51 Kefir tudod, ugye hogy kibaszott pikkírt vagy.
XD
Ha a Te kedvenced dominálna, nem sírdogálnál a változásért az tuti.
A másolásról csak annyit, mindenki másol mindenkit. Még az RB is. Persze a leggyakrabban autó az etalon. A McLaren is átépítette az autóját az RB konfigurációra támaszkodva. Azonban vannak csapatok akik milliméterrel pontosan másolják az aktuális VB konstrukciót, emlékszel ugye?
Talán sire Jackie Stewart mondta anno: rakj fel egy seprűnyelet a kocsidra, a következő futamon minden rivális autón is lesz.
Az én kedvencem és a kedvenc motorszállítóm dominál, és kibaszottul nem érdekel...örülök neki ameddig tart, de ha vége lesz akkor sem fogom telesírni a forumot mindenféle rosszat kivánva az aktuális szerencsésnek.

A red bull nem a másolásairól híres...
De azért maradjunk már a realitások talaján...az SC-k nélkül + gondolom tappen megint 85%-on ment...30 secet adott volna a mezőnynek... Az összes valóban autóverseny pályán ezt láttuk...kivéve a gazdagok szórakoztatására betett utcai bohóckodásokat.

Vége lesz a szezonnak és majd látjuk mi lesz jövőre, mert azért igy kicsit kiszámithatóan unalmas a szezon még tappen szurkolóként is...kb műszaki hiba vagy ütközés esetén lehet kétséges a győzelme...
De azt ne mondja nekem senki, hogy annyira tappenre fejlesztik az autót, hogy perez csak esik kel vele...ez faszság...ennyire balfasz a kalácsképű...
Egyébként ha bebukja a 2. helyet a pontversenyben akkor szerintem kirugják...ha nem akkor meg pont megfelel balfasz 2. nak...
Igaz, ha mondjuk a meki egész évben jól teljesítene mindkét autójával akkor nem lehet 1 autóval konstruktőrit nyerni és kellene egy ütőképes pilota perez helyett...
Érdekes, hogy a meki ferrari merci csapatok pilótái általában közel hasonlóan teljesítenek ugyanabban az autóban...ez a balfasz perez képtelen csak erre
Avatar
Morpheus
F1-es versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 2882
Csatlakozott: 2022.12.11. 00:03
Tartózkodási hely: Pásztó
Ez vagyok: Keresztény magyar

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: Morpheus »

keF1r írta: 2023.09.24. 18:55
Morpheus írta: 2023.09.24. 15:51 Kefir tudod, ugye hogy kibaszott pikkírt vagy.
XD
Ha a Te kedvenced dominálna, nem sírdogálnál a változásért az tuti.
A másolásról csak annyit, mindenki másol mindenkit. Még az RB is. Persze a leggyakrabban autó az etalon. A McLaren is átépítette az autóját az RB konfigurációra támaszkodva. Azonban vannak csapatok akik milliméterrel pontosan másolják az aktuális VB konstrukciót, emlékszel ugye?
Talán sire Jackie Stewart mondta anno: rakj fel egy seprűnyelet a kocsidra, a következő futamon minden rivális autón is lesz.
Az én kedvencem és a kedvenc motorszállítóm dominál, és kibaszottul nem érdekel...örülök neki ameddig tart, de ha vége lesz akkor sem fogom telesírni a forumot mindenféle rosszat kivánva az aktuális szerencsésnek.

A red bull nem a másolásairól híres...
De azért maradjunk már a realitások talaján...az SC-k nélkül + gondolom tappen megint 85%-on ment...30 secet adott volna a mezőnynek...
Az összes valóban autóverseny pályán ezt láttuk...kivéve a gazdagok szórakoztatására betett utcai bohóckodásokat.

Vége lesz a szezonnak és majd látjuk mi lesz jövőre, mert azért igy kicsit kiszámithatóan unalmas a szezon még tappen szurkolóként is...kb műszaki hiba vagy ütközés esetén lehet kétséges a győzelme...
De azt ne mondja nekem senki, hogy annyira tappenre fejlesztik az autót, hogy perez csak esik kel vele...ez faszság...ennyire balfasz a kalácsképű...
Egyébként ha bebukja a 2. helyet a pontversenyben akkor szerintem kirugják...ha nem akkor meg pont megfelel balfasz 2. nak...
Igaz, ha mondjuk a meki egész évben jól teljesítene mindkét autójával akkor nem lehet 1 autóval konstruktőrit nyerni és kellene egy ütőképes pilota perez helyett...
Érdekes, hogy a meki ferrari merci csapatok pilótái általában közel hasonlóan teljesítenek ugyanabban az autóban...ez a balfasz perez képtelen csak erre
Hidd el, a RB is figyeli a konkurenciát, ahol valami újjal kísérleteznek és működik, azt ők is másolják. Ez évben éppen a McLaren egyik megoldását vették át. Nem tudom most idézni, de határozottan emlékszem rá.

A másik, hogy Max 85%-on ment meg kegyes nagyotmondás, az SC és a VSC hatását azért nehéz kiszámolni, mert éppen Perez cseszte szét Norris futamát amikor VSC alatt sérült autóval kolbászolt a Maxot üldöző McLaren előtt. Norrisnak ez nagyon sokba került. https://hu.motorsport.com/f1/news/norri ... /10524812/.
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
Avatar
Bandee
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2022.12.19. 22:54
Tartózkodási hely: Föld
Ez vagyok: Árnyéktartalékpilóta

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: Bandee »

keF1r írta: 2023.09.24. 18:55
Morpheus írta: 2023.09.24. 15:51 Kefir tudod, ugye hogy kibaszott pikkírt vagy.
XD
Ha a Te kedvenced dominálna, nem sírdogálnál a változásért az tuti.
A másolásról csak annyit, mindenki másol mindenkit. Még az RB is. Persze a leggyakrabban autó az etalon. A McLaren is átépítette az autóját az RB konfigurációra támaszkodva. Azonban vannak csapatok akik milliméterrel pontosan másolják az aktuális VB konstrukciót, emlékszel ugye?
Talán sire Jackie Stewart mondta anno: rakj fel egy seprűnyelet a kocsidra, a következő futamon minden rivális autón is lesz.
Az én kedvencem és a kedvenc motorszállítóm dominál, és kibaszottul nem érdekel...örülök neki ameddig tart, de ha vége lesz akkor sem fogom telesírni a forumot mindenféle rosszat kivánva az aktuális szerencsésnek.

A red bull nem a másolásairól híres...
De azért maradjunk már a realitások talaján...az SC-k nélkül + gondolom tappen megint 85%-on ment...30 secet adott volna a mezőnynek... Az összes valóban autóverseny pályán ezt láttuk...kivéve a gazdagok szórakoztatására betett utcai bohóckodásokat.

Vége lesz a szezonnak és majd látjuk mi lesz jövőre, mert azért igy kicsit kiszámithatóan unalmas a szezon még tappen szurkolóként is...kb műszaki hiba vagy ütközés esetén lehet kétséges a győzelme...
De azt ne mondja nekem senki, hogy annyira tappenre fejlesztik az autót, hogy perez csak esik kel vele...ez faszság...ennyire balfasz a kalácsképű...
Egyébként ha bebukja a 2. helyet a pontversenyben akkor szerintem kirugják...ha nem akkor meg pont megfelel balfasz 2. nak...
Igaz, ha mondjuk a meki egész évben jól teljesítene mindkét autójával akkor nem lehet 1 autóval konstruktőrit nyerni és kellene egy ütőképes pilota perez helyett...
Érdekes, hogy a meki ferrari merci csapatok pilótái általában közel hasonlóan teljesítenek ugyanabban az autóban...ez a balfasz perez képtelen csak erre
Azt Te se gondolhatod komolyan 20-30 ev f1 nezes utan, hogy marciustol augyusztusig epitettek egy RB masolatot. :)
Nem kovetem mar ezert fogalmam nincs melyik milyen motorral megy (a Ferrarin kivul) de mar eleve a motorepites es hutes megoldasok kizarjak a masolasi lehetoseget.

Atfesthetik kek sarga pirosra oket:)

Nem merult fel, hogy a RB kiporgesgatlot hasznal?:)
Nigel Hill
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 723
Csatlakozott: 2022.12.12. 18:00
Ez vagyok: Elvetemült Szurkoló és szagért

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: Nigel Hill »

Morpheus írta: 2023.09.24. 19:34 Hidd el, a RB is figyeli a konkurenciát, ahol valami újjal kísérleteznek és működik, azt ők is másolják. Ez évben éppen a McLaren egyik megoldását vették át. Nem tudom most idézni, de határozottan emlékszem rá.

A másik, hogy Max 85%-on ment meg kegyes nagyotmondás, az SC és a VSC hatását azért nehéz kiszámolni, mert éppen Perez cseszte szét Norris futamát amikor VSC alatt sérült autóval kolbászolt a Maxot üldöző McLaren előtt. Norrisnak ez nagyon sokba került. https://hu.motorsport.com/f1/news/norri ... /10524812/.
Norris szájából azért költői túlzások hangzottak el. 10 másodpercnek érezte azt a 3-at, amit Perez miatt bukott.
https://pitwall.app/analysis/compare-la ... 14&button=.
Avatar
Morpheus
F1-es versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 2882
Csatlakozott: 2022.12.11. 00:03
Tartózkodási hely: Pásztó
Ez vagyok: Keresztény magyar

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: Morpheus »



Itt a futam összefoglaló.
:)
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
Avatar
Morpheus
F1-es versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 2882
Csatlakozott: 2022.12.11. 00:03
Tartózkodási hely: Pásztó
Ez vagyok: Keresztény magyar

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: Morpheus »

https://en.mclarenf-1.com/2023/gp/s9163/results

Ez egy nagyon hasznos oldal, itt meg lehet nézni részletes adatokat a futamokkal kapcsolatban.
jó böngészést. :)
A tanult elme ismertetőjele, hogy képes foglalkozni egy gondolattal anélkül, hogy elfogadná. (Arisztotelész)
keF1r
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 528
Csatlakozott: 2022.12.17. 17:41

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: keF1r »

Bandee írta: 2023.09.24. 19:40
keF1r írta: 2023.09.24. 18:55
Morpheus írta: 2023.09.24. 15:51 Kefir tudod, ugye hogy kibaszott pikkírt vagy.
XD
Ha a Te kedvenced dominálna, nem sírdogálnál a változásért az tuti.
A másolásról csak annyit, mindenki másol mindenkit. Még az RB is. Persze a leggyakrabban autó az etalon. A McLaren is átépítette az autóját az RB konfigurációra támaszkodva. Azonban vannak csapatok akik milliméterrel pontosan másolják az aktuális VB konstrukciót, emlékszel ugye?
Talán sire Jackie Stewart mondta anno: rakj fel egy seprűnyelet a kocsidra, a következő futamon minden rivális autón is lesz.
Az én kedvencem és a kedvenc motorszállítóm dominál, és kibaszottul nem érdekel...örülök neki ameddig tart, de ha vége lesz akkor sem fogom telesírni a forumot mindenféle rosszat kivánva az aktuális szerencsésnek.

A red bull nem a másolásairól híres...
De azért maradjunk már a realitások talaján...az SC-k nélkül + gondolom tappen megint 85%-on ment...30 secet adott volna a mezőnynek... Az összes valóban autóverseny pályán ezt láttuk...kivéve a gazdagok szórakoztatására betett utcai bohóckodásokat.

Vége lesz a szezonnak és majd látjuk mi lesz jövőre, mert azért igy kicsit kiszámithatóan unalmas a szezon még tappen szurkolóként is...kb műszaki hiba vagy ütközés esetén lehet kétséges a győzelme...
De azt ne mondja nekem senki, hogy annyira tappenre fejlesztik az autót, hogy perez csak esik kel vele...ez faszság...ennyire balfasz a kalácsképű...
Egyébként ha bebukja a 2. helyet a pontversenyben akkor szerintem kirugják...ha nem akkor meg pont megfelel balfasz 2. nak...
Igaz, ha mondjuk a meki egész évben jól teljesítene mindkét autójával akkor nem lehet 1 autóval konstruktőrit nyerni és kellene egy ütőképes pilota perez helyett...
Érdekes, hogy a meki ferrari merci csapatok pilótái általában közel hasonlóan teljesítenek ugyanabban az autóban...ez a balfasz perez képtelen csak erre
Azt Te se gondolhatod komolyan 20-30 ev f1 nezes utan, hogy marciustol augyusztusig epitettek egy RB masolatot. :)
Nem kovetem mar ezert fogalmam nincs melyik milyen motorral megy (a Ferrarin kivul) de mar eleve a motorepites es hutes megoldasok kizarjak a masolasi lehetoseget.

Atfesthetik kek sarga pirosra oket:)

Nem merult fel, hogy a RB kiporgesgatlot hasznal?:)
Sőt! motor helyett egy atomerőművet használnak...a benzint csak párologtatják, hogy ne legyen gyanus hogy nem fogy

Ezek az autók padlólemez függők... a szívóhatáson múlik minden...nyilván kell egy össz aerodinamikai kép is orrkuptól a hátsó szárnyig, de minden alapja a padlólemez kiképzése...gondolom ehhez igazitják a többit...oldaldoboz stb...
Érdekes módon a főbb elemek mindenkin szinte pontosan úgy néznek ki már mint a red bullon kisebb különbségekkel amiket valóban a hűtés és a hajtáslánc formája elhelyezése befolyásol.
de bizony gondolom, hogy ennyi idő alatt is lehet másolni...más kérdés, hogy ennyi idő alatt hatékonyra összecsiszolni mindent elejétől a végéig viszont nem hiszem. Ezért is van páyafüggően 2 tizedtől 1 másodpercig előnyük a többiekkel szemben
keF1r
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 528
Csatlakozott: 2022.12.17. 17:41

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: keF1r »

Morpheus írta: 2023.09.24. 19:34
keF1r írta: 2023.09.24. 18:55
Morpheus írta: 2023.09.24. 15:51 Kefir tudod, ugye hogy kibaszott pikkírt vagy.
XD
Ha a Te kedvenced dominálna, nem sírdogálnál a változásért az tuti.
A másolásról csak annyit, mindenki másol mindenkit. Még az RB is. Persze a leggyakrabban autó az etalon. A McLaren is átépítette az autóját az RB konfigurációra támaszkodva. Azonban vannak csapatok akik milliméterrel pontosan másolják az aktuális VB konstrukciót, emlékszel ugye?
Talán sire Jackie Stewart mondta anno: rakj fel egy seprűnyelet a kocsidra, a következő futamon minden rivális autón is lesz.
Az én kedvencem és a kedvenc motorszállítóm dominál, és kibaszottul nem érdekel...örülök neki ameddig tart, de ha vége lesz akkor sem fogom telesírni a forumot mindenféle rosszat kivánva az aktuális szerencsésnek.

A red bull nem a másolásairól híres...
De azért maradjunk már a realitások talaján...az SC-k nélkül + gondolom tappen megint 85%-on ment...30 secet adott volna a mezőnynek...
Az összes valóban autóverseny pályán ezt láttuk...kivéve a gazdagok szórakoztatására betett utcai bohóckodásokat.

Vége lesz a szezonnak és majd látjuk mi lesz jövőre, mert azért igy kicsit kiszámithatóan unalmas a szezon még tappen szurkolóként is...kb műszaki hiba vagy ütközés esetén lehet kétséges a győzelme...
De azt ne mondja nekem senki, hogy annyira tappenre fejlesztik az autót, hogy perez csak esik kel vele...ez faszság...ennyire balfasz a kalácsképű...
Egyébként ha bebukja a 2. helyet a pontversenyben akkor szerintem kirugják...ha nem akkor meg pont megfelel balfasz 2. nak...
Igaz, ha mondjuk a meki egész évben jól teljesítene mindkét autójával akkor nem lehet 1 autóval konstruktőrit nyerni és kellene egy ütőképes pilota perez helyett...
Érdekes, hogy a meki ferrari merci csapatok pilótái általában közel hasonlóan teljesítenek ugyanabban az autóban...ez a balfasz perez képtelen csak erre
Hidd el, a RB is figyeli a konkurenciát, ahol valami újjal kísérleteznek és működik, azt ők is másolják. Ez évben éppen a McLaren egyik megoldását vették át. Nem tudom most idézni, de határozottan emlékszem rá.

A másik, hogy Max 85%-on ment meg kegyes nagyotmondás, az SC és a VSC hatását azért nehéz kiszámolni, mert éppen Perez cseszte szét Norris futamát amikor VSC alatt sérült autóval kolbászolt a Maxot üldöző McLaren előtt. Norrisnak ez nagyon sokba került. https://hu.motorsport.com/f1/news/norri ... /10524812/.
Nem fut be a dolgozómba a telemetria...de nem hiszem, hogy kinyomja a szemét a futamokon a vasnak,mert akkor bizony becsúsznának hibák gyakrabban, annál mint amit látunk...
Az időmérőkön kell tolnia, de az szerintem azért van mert versenyre lövik be a gépet és nem az egy körös tempóra, de akkora az előnyük, hogy ezt is megengedhetik...mert ha le is csúszik a pole-ról akkor is megeszi őket versenytempóban
bertone
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 773
Csatlakozott: 2022.12.08. 14:35

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: bertone »

Ugye, ha valaki nem kedveli (finom voltam) Pérezt, az én vagyok (de régről ered ez :) ), de lássuk ezt a rajtot, ahol Lance szavait idézem: "Kurvára dühös voltam Perezre. Hamilton kiterelte a fűre, miközben neki is ment. Kész csoda, hogy most nem a vétlen szívta meg jobban."

Nos, itt alább megnézhető (link) a rajt és jól látszik, hogy de, a vétlen (az egyik) szívott vele. Pérez mindkét esetben vétlen volt. Leclrec húzta rá Sainzra az autót, aki a dominó elv alapján ráhúzta Pérezre, aki ezt továbbadta Hamiltonnak. Ahogy a következő képen is látszik, a Sainzcal való ütközést szívta meg Pérez, hiszen az első szárnyának a jobboldala sérült meg, ahol Sainz volt.

https://forma1f1.hu/kepek/japan-rajt.mp4

Kép

És akkor nézzük a Hamilton - Russell párviadalokat. Az első a 6. körben volt, amikor előbb Russel a sikánban megelőzte Hamiltont, aki viszont a célegyenesben visszatámadt és vissza is vette a pozíciót. De, hogy ez egyértelműen sikerüljön, az egyenes vége felé, kicsit móresre tanítási célzattal, rá is húzta egy pillanatra az autóját Russellre.

https://forma1f1.hu/kepek/hamilton-russell-1.mp4

Aztán a 16. körben meg simán kivezette Russelt. (Semmi jele nincs annak, hogy fékproblémája lenne, egyszerűen kihasználta az új szabályértelmezést.)

https://forma1f1.hu/kepek/hamilton-russell-2.mp4

Szerintem jogos volt Russell értetlenkedése ezt követően. Ha Hamilton ezt egy másik csapat pilótájával teszi, még talán rendben is van, de így...
keF1r
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 528
Csatlakozott: 2022.12.17. 17:41

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: keF1r »

bertone írta: 2023.09.24. 21:08 Ugye, ha valaki nem kedveli (finom voltam) Pérezt, az én vagyok (de régről ered ez :) ), de lássuk ezt a rajtot, ahol Lance szavait idézem: "Kurvára dühös voltam Perezre. Hamilton kiterelte a fűre, miközben neki is ment. Kész csoda, hogy most nem a vétlen szívta meg jobban."

Nos, itt alább megnézhető (link) a rajt és jól látszik, hogy de, a vétlen (az egyik) szívott vele. Pérez mindkét esetben vétlen volt. Leclrec húzta rá Sainzra az autót, aki a dominó elv alapján ráhúzta Pérezre, aki ezt továbbadta Hamiltonnak. Ahogy a következő képen is látszik, a Sainzcal való ütközést szívta meg Pérez, hiszen az első szárnyának a jobboldala sérült meg, ahol Sainz volt.

https://forma1f1.hu/kepek/japan-rajt.mp4

Kép

És akkor nézzük a Hamilton - Russell párviadalokat. Az első a 6. körben volt, amikor előbb Russel a sikánban megelőzte Hamiltont, aki viszont a célegyenesben visszatámadt és vissza is vette a pozíciót. De, hogy ez egyértelműen sikerüljön, az egyenes vége felé, kicsit móresre tanítási célzattal, rá is húzta egy pillanatra az autóját Russellre.

https://forma1f1.hu/kepek/hamilton-russell-1.mp4

Aztán a 16. körben meg simán kivezette Russelt. (Semmi jele nincs annak, hogy fékproblémája lenne, egyszerűen kihasználta az új szabályértelmezést.)

https://forma1f1.hu/kepek/hamilton-russell-2.mp4

Szerintem jogos volt Russell értetlenkedése ezt követően. Ha Hamilton ezt egy másik csapat pilótájával teszi, még talán rendben is van, de így...
Szerinted mit fog ezekből fel a sírdogáló lovagkislány? :cool_icon:
bertone
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 773
Csatlakozott: 2022.12.08. 14:35

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: bertone »

Bandee írta: 2023.09.24. 19:40
keF1r írta: 2023.09.24. 18:55
Morpheus írta: 2023.09.24. 15:51 Kefir tudod, ugye hogy kibaszott pikkírt vagy.
XD
Ha a Te kedvenced dominálna, nem sírdogálnál a változásért az tuti.
A másolásról csak annyit, mindenki másol mindenkit. Még az RB is. Persze a leggyakrabban autó az etalon. A McLaren is átépítette az autóját az RB konfigurációra támaszkodva. Azonban vannak csapatok akik milliméterrel pontosan másolják az aktuális VB konstrukciót, emlékszel ugye?
Talán sire Jackie Stewart mondta anno: rakj fel egy seprűnyelet a kocsidra, a következő futamon minden rivális autón is lesz.
Az én kedvencem és a kedvenc motorszállítóm dominál, és kibaszottul nem érdekel...örülök neki ameddig tart, de ha vége lesz akkor sem fogom telesírni a forumot mindenféle rosszat kivánva az aktuális szerencsésnek.

A red bull nem a másolásairól híres...
De azért maradjunk már a realitások talaján...az SC-k nélkül + gondolom tappen megint 85%-on ment...30 secet adott volna a mezőnynek... Az összes valóban autóverseny pályán ezt láttuk...kivéve a gazdagok szórakoztatására betett utcai bohóckodásokat.

Vége lesz a szezonnak és majd látjuk mi lesz jövőre, mert azért igy kicsit kiszámithatóan unalmas a szezon még tappen szurkolóként is...kb műszaki hiba vagy ütközés esetén lehet kétséges a győzelme...
De azt ne mondja nekem senki, hogy annyira tappenre fejlesztik az autót, hogy perez csak esik kel vele...ez faszság...ennyire balfasz a kalácsképű...
Egyébként ha bebukja a 2. helyet a pontversenyben akkor szerintem kirugják...ha nem akkor meg pont megfelel balfasz 2. nak...
Igaz, ha mondjuk a meki egész évben jól teljesítene mindkét autójával akkor nem lehet 1 autóval konstruktőrit nyerni és kellene egy ütőképes pilota perez helyett...
Érdekes, hogy a meki ferrari merci csapatok pilótái általában közel hasonlóan teljesítenek ugyanabban az autóban...ez a balfasz perez képtelen csak erre
Azt Te se gondolhatod komolyan 20-30 ev f1 nezes utan, hogy marciustol augyusztusig epitettek egy RB masolatot. :)
Nem kovetem mar ezert fogalmam nincs melyik milyen motorral megy (a Ferrarin kivul) de mar eleve a motorepites es hutes megoldasok kizarjak a masolasi lehetoseget.

Atfesthetik kek sarga pirosra oket:)

Nem merult fel, hogy a RB kiporgesgatlot hasznal?:)
Az megvan, hogy a Red Bull már tavaly is ezzel a koncepcióval ment?
Az ellenfelek már tavaly is kezdték egyébként a koppintást (Alpine és az Aston is), de mindenképpen volt idejük, hogy az eredti saját koncepciójuk mellett elkezdjenek foglalkozni a RB koncepcióval. Tehát nem biztos (sőt, biztos, hogy nem), hogy márciusban csaptak a homlokukra, hogy át kéne venni ezt a modellt.
bertone
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 773
Csatlakozott: 2022.12.08. 14:35

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: bertone »

keF1r írta: 2023.09.24. 21:14
bertone írta: 2023.09.24. 21:08 Ugye, ha valaki nem kedveli (finom voltam) Pérezt, az én vagyok (de régről ered ez :) ), de lássuk ezt a rajtot, ahol Lance szavait idézem: "Kurvára dühös voltam Perezre. Hamilton kiterelte a fűre, miközben neki is ment. Kész csoda, hogy most nem a vétlen szívta meg jobban."

Nos, itt alább megnézhető (link) a rajt és jól látszik, hogy de, a vétlen (az egyik) szívott vele. Pérez mindkét esetben vétlen volt. Leclrec húzta rá Sainzra az autót, aki a dominó elv alapján ráhúzta Pérezre, aki ezt továbbadta Hamiltonnak. Ahogy a következő képen is látszik, a Sainzcal való ütközést szívta meg Pérez, hiszen az első szárnyának a jobboldala sérült meg, ahol Sainz volt.

https://forma1f1.hu/kepek/japan-rajt.mp4

Kép

És akkor nézzük a Hamilton - Russell párviadalokat. Az első a 6. körben volt, amikor előbb Russel a sikánban megelőzte Hamiltont, aki viszont a célegyenesben visszatámadt és vissza is vette a pozíciót. De, hogy ez egyértelműen sikerüljön, az egyenes vége felé, kicsit móresre tanítási célzattal, rá is húzta egy pillanatra az autóját Russellre.

https://forma1f1.hu/kepek/hamilton-russell-1.mp4

Aztán a 16. körben meg simán kivezette Russelt. (Semmi jele nincs annak, hogy fékproblémája lenne, egyszerűen kihasználta az új szabályértelmezést.)

https://forma1f1.hu/kepek/hamilton-russell-2.mp4

Szerintem jogos volt Russell értetlenkedése ezt követően. Ha Hamilton ezt egy másik csapat pilótájával teszi, még talán rendben is van, de így...
Szerinted mit fog ezekből fel a sírdogáló lovagkislány? :cool_icon:
Csak leírtam azt, ahogy én láttam (meg, hogy más is lássa). Hogy ki, mit fog fel belőle, nem érdekel. Igazán azért raktam fel, mert Pérez egy balf@sz, de EBBEN a helyzetben ő is csak utas volt és nem az ütközés kiváltója. Ja, ahogy kiforgatta Magnumot, ott valóban fékezési probléma volt, nem az autóval persze, hanem Pérezzel.
Avatar
Bandee
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2022.12.19. 22:54
Tartózkodási hely: Föld
Ez vagyok: Árnyéktartalékpilóta

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: Bandee »

bertone írta: 2023.09.24. 21:19
Bandee írta: 2023.09.24. 19:40
keF1r írta: 2023.09.24. 18:55

Az én kedvencem és a kedvenc motorszállítóm dominál, és kibaszottul nem érdekel...örülök neki ameddig tart, de ha vége lesz akkor sem fogom telesírni a forumot mindenféle rosszat kivánva az aktuális szerencsésnek.

A red bull nem a másolásairól híres...
De azért maradjunk már a realitások talaján...az SC-k nélkül + gondolom tappen megint 85%-on ment...30 secet adott volna a mezőnynek... Az összes valóban autóverseny pályán ezt láttuk...kivéve a gazdagok szórakoztatására betett utcai bohóckodásokat.

Vége lesz a szezonnak és majd látjuk mi lesz jövőre, mert azért igy kicsit kiszámithatóan unalmas a szezon még tappen szurkolóként is...kb műszaki hiba vagy ütközés esetén lehet kétséges a győzelme...
De azt ne mondja nekem senki, hogy annyira tappenre fejlesztik az autót, hogy perez csak esik kel vele...ez faszság...ennyire balfasz a kalácsképű...
Egyébként ha bebukja a 2. helyet a pontversenyben akkor szerintem kirugják...ha nem akkor meg pont megfelel balfasz 2. nak...
Igaz, ha mondjuk a meki egész évben jól teljesítene mindkét autójával akkor nem lehet 1 autóval konstruktőrit nyerni és kellene egy ütőképes pilota perez helyett...
Érdekes, hogy a meki ferrari merci csapatok pilótái általában közel hasonlóan teljesítenek ugyanabban az autóban...ez a balfasz perez képtelen csak erre
Azt Te se gondolhatod komolyan 20-30 ev f1 nezes utan, hogy marciustol augyusztusig epitettek egy RB masolatot. :)
Nem kovetem mar ezert fogalmam nincs melyik milyen motorral megy (a Ferrarin kivul) de mar eleve a motorepites es hutes megoldasok kizarjak a masolasi lehetoseget.

Atfesthetik kek sarga pirosra oket:)

Nem merult fel, hogy a RB kiporgesgatlot hasznal?:)
Az megvan, hogy a Red Bull már tavaly is ezzel a koncepcióval ment?
Az ellenfelek már tavaly is kezdték egyébként a koppintást (Alpine és az Aston is), de mindenképpen volt idejük, hogy az eredti saját koncepciójuk mellett elkezdjenek foglalkozni a RB koncepcióval. Tehát nem biztos (sőt, biztos, hogy nem), hogy márciusban csaptak a homlokukra, hogy át kéne venni ezt a modellt.
Nincsde nem is hoszem, hogy totek megegyezne a ketto.

Csak azt nem tudom ha így van, akkor miért most vitézkedik a McLaren miert nem marciustól. Mert neha beleolvasok mit írtak és nem is olyan régen még temették itt a McLareneket. Illetve Kanadabol lattam egy kicsit es meg egy masik futambol az elejen mar nem tudom melyikbol, borzalmasan mentek.

Na mindegy, lehet ezt azt masolhatni de osszesegeben nem biztos, hogy mukodni fog.
keF1r
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 528
Csatlakozott: 2022.12.17. 17:41

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: keF1r »

Bandee írta: 2023.09.24. 21:25
bertone írta: 2023.09.24. 21:19
Bandee írta: 2023.09.24. 19:40
Azt Te se gondolhatod komolyan 20-30 ev f1 nezes utan, hogy marciustol augyusztusig epitettek egy RB masolatot. :)
Nem kovetem mar ezert fogalmam nincs melyik milyen motorral megy (a Ferrarin kivul) de mar eleve a motorepites es hutes megoldasok kizarjak a masolasi lehetoseget.

Atfesthetik kek sarga pirosra oket:)

Nem merult fel, hogy a RB kiporgesgatlot hasznal?:)
Az megvan, hogy a Red Bull már tavaly is ezzel a koncepcióval ment?
Az ellenfelek már tavaly is kezdték egyébként a koppintást (Alpine és az Aston is), de mindenképpen volt idejük, hogy az eredti saját koncepciójuk mellett elkezdjenek foglalkozni a RB koncepcióval. Tehát nem biztos (sőt, biztos, hogy nem), hogy márciusban csaptak a homlokukra, hogy át kéne venni ezt a modellt.
Nincsde nem is hoszem, hogy totek megegyezne a ketto.

Csak azt nem tudom ha így van, akkor miért most vitézkedik a McLaren miert nem marciustól. Mert neha beleolvasok mit írtak és nem is olyan régen még temették itt a McLareneket. Illetve Kanadabol lattam egy kicsit es meg egy masik futambol az elejen mar nem tudom melyikbol, borzalmasan mentek.

Na mindegy, lehet ezt azt masolhatni de osszesegeben nem biztos, hogy mukodni fog.
Ezt irjuk itt, hogy le lehet másolni az elemeket a kinézetük alapján, de működésre bírni az egy komplexebb folyamat lehet...ebbe találhatott bele a meki pár futammal ezelőtt.
keF1r
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 528
Csatlakozott: 2022.12.17. 17:41

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: keF1r »

bertone írta: 2023.09.24. 21:23
keF1r írta: 2023.09.24. 21:14
bertone írta: 2023.09.24. 21:08 Ugye, ha valaki nem kedveli (finom voltam) Pérezt, az én vagyok (de régről ered ez :) ), de lássuk ezt a rajtot, ahol Lance szavait idézem: "Kurvára dühös voltam Perezre. Hamilton kiterelte a fűre, miközben neki is ment. Kész csoda, hogy most nem a vétlen szívta meg jobban."

Nos, itt alább megnézhető (link) a rajt és jól látszik, hogy de, a vétlen (az egyik) szívott vele. Pérez mindkét esetben vétlen volt. Leclrec húzta rá Sainzra az autót, aki a dominó elv alapján ráhúzta Pérezre, aki ezt továbbadta Hamiltonnak. Ahogy a következő képen is látszik, a Sainzcal való ütközést szívta meg Pérez, hiszen az első szárnyának a jobboldala sérült meg, ahol Sainz volt.

https://forma1f1.hu/kepek/japan-rajt.mp4

Kép

És akkor nézzük a Hamilton - Russell párviadalokat. Az első a 6. körben volt, amikor előbb Russel a sikánban megelőzte Hamiltont, aki viszont a célegyenesben visszatámadt és vissza is vette a pozíciót. De, hogy ez egyértelműen sikerüljön, az egyenes vége felé, kicsit móresre tanítási célzattal, rá is húzta egy pillanatra az autóját Russellre.

https://forma1f1.hu/kepek/hamilton-russell-1.mp4

Aztán a 16. körben meg simán kivezette Russelt. (Semmi jele nincs annak, hogy fékproblémája lenne, egyszerűen kihasználta az új szabályértelmezést.)

https://forma1f1.hu/kepek/hamilton-russell-2.mp4

Szerintem jogos volt Russell értetlenkedése ezt követően. Ha Hamilton ezt egy másik csapat pilótájával teszi, még talán rendben is van, de így...
Szerinted mit fog ezekből fel a sírdogáló lovagkislány? :cool_icon:
Csak leírtam azt, ahogy én láttam (meg, hogy más is lássa). Hogy ki, mit fog fel belőle, nem érdekel. Igazán azért raktam fel, mert Pérez egy balf@sz, de EBBEN a helyzetben ő is csak utas volt és nem az ütközés kiváltója. Ja, ahogy kiforgatta Magnumot, ott valóban fékezési probléma volt, nem az autóval persze, hanem Pérezzel.
Ezzel az autóval első - második sor kvali alapból meg kellene legyen, és akkor minimalizálódik a mezőny közepi balhézás... de nme megy szegénynek...
bertone
F3-as versenyző
Köszönetek:
Hozzászólások: 773
Csatlakozott: 2022.12.08. 14:35

Re: FORMULA 1 LENOVO JAPANESE GRAND PRIX 2023

Hozzászólás Szerző: bertone »

Bandee írta: 2023.09.24. 21:25
bertone írta: 2023.09.24. 21:19
Bandee írta: 2023.09.24. 19:40
Azt Te se gondolhatod komolyan 20-30 ev f1 nezes utan, hogy marciustol augyusztusig epitettek egy RB masolatot. :)
Nem kovetem mar ezert fogalmam nincs melyik milyen motorral megy (a Ferrarin kivul) de mar eleve a motorepites es hutes megoldasok kizarjak a masolasi lehetoseget.

Atfesthetik kek sarga pirosra oket:)

Nem merult fel, hogy a RB kiporgesgatlot hasznal?:)
Az megvan, hogy a Red Bull már tavaly is ezzel a koncepcióval ment?
Az ellenfelek már tavaly is kezdték egyébként a koppintást (Alpine és az Aston is), de mindenképpen volt idejük, hogy az eredti saját koncepciójuk mellett elkezdjenek foglalkozni a RB koncepcióval. Tehát nem biztos (sőt, biztos, hogy nem), hogy márciusban csaptak a homlokukra, hogy át kéne venni ezt a modellt.
Nincsde nem is hoszem, hogy totek megegyezne a ketto.

Csak azt nem tudom ha így van, akkor miért most vitézkedik a McLaren miert nem marciustól. Mert neha beleolvasok mit írtak és nem is olyan régen még temették itt a McLareneket. Illetve Kanadabol lattam egy kicsit es meg egy masik futambol az elejen mar nem tudom melyikbol, borzalmasan mentek.

Na mindegy, lehet ezt azt masolhatni de osszesegeben nem biztos, hogy mukodni fog.
A McLaren már ez év elején is egy RB-re emlékeztető oldaldobozzal indult, ami teljesen más volt, mint a tavalyi megoldás. Aztán szép lassan egyre jobban kezdett hasonlítani az RB19-re, miközben folyamatosan fejlesztették, hangolták. Valamikor az év közepétől (Hungaroring környéke) kezdtek beérni a fejlesztések, onnantól kezdett vitézkedni a csapat. Szerintem ez egy korrekt fejlődés volt a részükről az időben.
Válasz küldése